pátek 19. května 2023

Alternativy

 

 
Alternativy

Minulý čtvrtek jsem se vrátil z Bozoum do Baora, jel jsem po jiné cestě než obvykle. Cestou tam jsem jel přes Bossemptele, posledních úsek cesty byl zas mnohem hůř sjízdný než dříve, vzdálenost 87 kilometrů jsem jel 2,5 hodiny. Navíc je tato oblast zamořená bandity, což jsem ani nevěděl!

Tato trasa směrem na Bouar je také v hrozném stavu, i když zatím zas tak moc nepršelo. Navíc dlouhý most u vesnice Kounde je značně poničený, prvních 20 metrů jsou nosníky jen volně pokryté větvemi a ty ani nejsou připevněny k trámům. I zde trvá ujetí 110 km dobré tři hodiny.

Obchodníci z Bozoum, kteří tuto cestu potřebují používat, se domlouvají, že se složí a nakoupí dřevo potřebné na opravu mostu. Jenže vznikl tu problém. Do vesnice Koundé přišli Číňané s nabídkou, že most opraví. Panuje ovšem oprávněná obava, že pravý důvod té nabídky není opravit katastrofální stav mostu, ale snaha ovládnout blízké naleziště zlata....

V sobotu odpoledne jsem sloužil mši v Bawi, zatímco v neděli jsem jel do 38 km vzdálené Samba Bougoulou po silnici směrem na Carnot. I v této vesnici máme katechetu, který absolvoval kurz a po jeho ukončení se vrátil do své vesnice.

V pondělí jsem odjel do Bangui, abych se zúčastnil pracovní porady na stavbě kláštera. Ve středu jsem zastupoval Charitu na setkání nevládních organizací se zástupci UNICEF a ministerstva zdravotnictví. Od září totiž sledujeme provoz malých zdravotních ordinací v nejvzdálenějších vesnicích, ve kterých se staráme o děti do 5 let a jejich matky.





Il ponte di Kounde
Le pont de Kounde
Pioggia a Baoro
La pluie à Baoro








Stagione secca
Saison sèche
Stagione delle piogge
Saison des pluies
Samba Bougoulou
Trasporti ingombranti
Transports...

Il fiume Oubangui a Bangui
Le fleuve Oubangui à Bangui













Il cantiere di Bangui
Le chaniter de Bangui





Le volte delle camere
Les voutes des chambres


Žádné komentáře:

Okomentovat