čtvrtek 29. dubna 2021

Přemýšlení o životě

 

 

Přemýšlení o životě

Možná proto, že má život takovou hloubku, mě tolik zajímá. Možná proto, že děj života je vždy tak krásný, mám velkou touhu tleskat mu. Možná proto, že k zahlédnutí krásy, úsměvu, květiny, východu a západu slunce je třeba naprosté minimum námahy, abychom je zahlédli. U řady těchto věcí mě to často tolik dojímá. Žasnu nad tím, kolik krásy je zaseto do života, do přírody, do tváří a gest mnoha lidí.

Fotografie, které tento blog doplňují, nejsou ničím jiným než co nejpozitivnějším úhlem pohledu na tuto část světa. Někdy sice fotky doplňují text, ale častěji spíše text doplňuje krásu na fotografiích, kterou v této zemi (ale i jinde) pozoruji.

Vrátil jsem se v posledních dnech zase zpět ke své pastorační práci ve vesnicích. Je hezké znovu se vídat s lidmi, je příjemné cítit se vítán a mít radost se ze setkání. V sobotu odpoledne jsem sloužil mši v malé vesnici Zoungbe, střecha kaple je tu jen z usušených travin. V neděli jsem byl v Dobere, kde je krásný kostel. A tam mě mile překvapili. Při obětování se objevil nečekaně ještě druhý průvod, jako poslední šel zdejší katecheta a podával mi malý balíček: uvnitř byly drobné mince, jako připomínka "na vaši matku“! Udělali malou sbírku, aby mi konkrétním způsobem vyjádřili svou blízkost a soustrast, protože věděli, že mi zemřela maminka. Bylo to jen drobné gesto, ale silné tím, jakou vyjadřovali lásku, sounáležitost a tisíc dalších věcí. Děkuju!


La "Cappella" a Zoungbe
La "chapelle" de Zoungbe



Dobere



I bambini del nostro asilo "Il Germoglio" a Baoro



Convoglio di camion, direzione Bangui
Le convoi des camions, direction Bangui


 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat