čtvrtek 8. dubna 2021

Odjezd a návrat

 


 
Odjezd a návrat

Poslední týden, který jsem během své dovolené trávil v Itálii, se slavil Svatý týden. Na Zelený čtvrtek dopoledne jsem se setkal s ostatními knězi z diecéze Cuneo, shromáždili jsme se při mši svaté kolem zdejšího biskupa. Při této mši se připomínají kněžské sliby. Zároveň biskup žehná oleje, které budou během roku používány při udělování svátostí.
Velikonoční triduum jsem prožil s farností Neposkvrněného srdce v Cuneu. Bylo tu velké množství lidí, kteří tvořili živé společenství. Virus nás sice nutí dodržovat odstupy, nic nám ale nebránilo v tom, abychom šli na hloubku při hledání smyslu života. Klíčem k tomuto hledání jsou velikonoce, smrt a vzkříšení Ježíše.
V pondělí ráno slavím mši tam, kde žila má matka. Tady trávila poslední čas před svým odchodem z tohoto světa. Asi jsem dnes v tomto domě naposled, žil jsem tu v letech 1971 až 1974 než jsem vstoupil do semináře a pak jsem se sem každý rok vracel o prázdninách.
Se sestrou Marisou a švagrem Flaviem pak odjíždíme na turínské letiště. Odjezdy nejsou nikdy snadné, ale patří k našemu životu. Rozloučili jsme se a odletěl jsem do Amsterdamu (kde mě překvapil sníh!), pak pokračuji do Paříže a tam přenocuji.
V úterý 6. dubna v 9:30 odlétám do Středoafrické republiky. Letadlo je plné a téměř všichni vystupují až v Bangui. V hale následuje zdravotní a pasová kontrola, vyzvednutí zavazadel, celá procedura trvá více než dvě hodiny.
Ve středu ráno jedu z Bangui do Baora. Cestou sleduji, že tu stále přetrvává velmi slabý provoz, mnoho bariér střeží armáda. Občas potkáváme kamiony, které doprovázejí ruští vojáci. 
Dnes, což je čtvrtek, odjíždím do Bouaru. Situace je tu stále velmi napjatá. Včera došlo v Niem ke střetům mezi rebely a “regulérními vojáky“, je to 70 km od Bouaru. V mnoha oblastech stále přežívají uprchlíci, Charita vytrvale hledá způsoby, jak jim pomoci.
Ráno se vracím na misii do Baora, odpoledne navštívím s o. Davide několik venkovských škol v okolí. Ve třídách vidíme málo žáků, po velikonočních prázdninách se školy jen velmi zvolna vracejí k běžnému provozu. Ale ve výuce pokračují a to už je tady něco!






Amsterdam

Paris








 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat