sobota 26. září 2020

Fotografie a jiné...

 

Fotografie a jiné...

Minulý týden jsem strávil v Bangui, byl jsem zaměstnán různými schůzkami a diskuzemi nad projekty. V neděli ráno jsem se zúčastnil slavnostního předávání cen ve fotografické soutěži ve farnosti Fatima.

Farnost Fatima v Bangui se nachází přímo na hranici mezi dvěma světy: mezi muslimskou čtvrtí a křesťanskou čtvrtí, byť hranice nejsou přesně dané a žijí tu i lidé, kterým je lhostejné, v jaké čtvrti kdo bydlí. V důsledku této situace byla farnost v posledních letech dějištěm řady útoků a násilí. A právě z tohoto důvodu se farní společenství snaží zapojit děti, mladé lidi i dospělé do vytváření mírumilovnějšího a klidnějšího světa.

Otec Mojžíš, místní farář, mě před několika měsíci kontaktoval, abych přijel vyprávět o dobrodružném boji za ochranu životního prostředí u nás v Bozoum. Proto jsem byl nyní pozván jako „kmotr“ slavnostního předávání cen. Tématem fotografické soutěže bylo toto: „Středoafrická republika, lidské a přírodní zázraky“ (zde jejich stránka s vítěznými fotografiemi: http://ndfbanguifilmcentre.com/home.html#).

Mezi organizátory jsem potkal několik mých bývalých studentů a jsem na ně velmi hrdý. Je velmi krásné vidět, že práce tolika let začíná přinášet ovoce!

Vítězem soutěže se stala Molenguela Rodrigue, mladá fotografka z Bangui, s krásnou černobílou fotografií. Ale ostatní zobrazené fotografie byly také velmi hezké a smysluplné.

V pondělí jsem se vrátil do Bozoum a v úterý zahajovalo sto studentů maturitní zkoušku (BC - Brevet des Collèges), která umožňuje studentům nastoupit na vysokou školu.

A právě v Bozoum jsem dostal skvělou zprávu: po mé autonehodě minulý měsíc se mnoho přátel rozhodlo pomoct nám s nákupem nového auta. Nyní jsme dosáhli více než poloviny potřebné částky.

Všem děkuji. Bylo vás mnoho, některá jména znám, některá ne. Silvano, Eva, Maria, Roberta, Regina, Paola, Lorenzo, Guido, Roberto, Maria, Antonio, Maria Luisa, Bruno, Angela, Maria Elena, Patrizia, Ilaria, Anna Maria, Roberto, Rosanna, Marcella, Paz  Vidal, Maurizio, Elisabetta, Maria, Francesco, Blanca, Ignacio, Vicente Alberto, Alejo, Franco, Maria, Carlos, Lourdes, Cristina, Bertran, Ugo,  Tiziana, Giuseppe, Parrocchia San Maurizio martire, Mauro, Roberto, Giovanni, Giovanni, Ornella, Cristina, Maria Grazia, Ferdinando, Sarah, Francesco, Silvana, Gianfranca, Laura, Angelo, Giannina, Maurizio, Elisabetta, Maria, Anna, vám všem vám velký dík!

Il Primo premio
le Lauréat du Festiphoto 2020

 










Esami esami
Examens de BC





 

Žádné komentáře:

Okomentovat