pátek 21. října 2022

Ať žijí misie!

 

 

Ať žijí misie!

Tuto neděli se bude slavit Světový den misií, celý svět si připomíná misionáře, tlukoucí srdce církve a srdce celého křesťanského života.

Také papež František nám připomíná, že srdcem misií a epicentrem křesťanské víry, je „být svědky Kristovými“. Je to dar a povolání pro všechny křesťany.

Jako misionář mám tento den a tento měsíc, zasvěcený misiím, moc rád. Líbí se mi proto, co mi tím připomíná. Být misionářem je obrovské obdarování, na kterém nemám žádnou zásluhu. Je to dar, který mi Bůh a církev svěřili navzdory mým slabostem.

V sobotu 15. října jsme oslavili svátek svaté Terezie od Ježíše, naší zakladatelky, ženy plné lásky k Ježíši a plné lásky k církvi.

V neděli 16. října jsem se vydal do Igwe, vesnice s tuctem chatrčí, vzdálené 60 km od Baora. Projíždím cestou, která vede nízkým lesním porostem, dorazil jsem tam po dvou hodinách jízdy. Zdejší katecheta Robert odjede příští měsíc do Bocarangy, aby tam absolvoval vzdělávání pro katechety. Místní společenství je za tuto možnost velmi vděčné. Sloužím mši pod slaměnou střechou, v průvodu s obětními dary přinášejí věřící arašídy, tykve a další produkty ze svých políček, které velkoryse darují.

V úterý a ve středu jedu do Bozoum. Řeší tam nefunkční pumpu u studny, snažím se ji opravit, ale marně. Mám aspoň příležitost setkat se s komunitou spolubratrů, kterou tu nyní tvoří jeden středoafrický kněz, dva italští, Bolívijec a francouzský bratr. A znovu mohu vidět Bozoum, trh, rýžové družstvo, lidi, děti.

Stav cesty je zase o něco horší: posledních 60 kilometrů mi trvá jízda více než dvě hodiny a to ještě s notnou dávkou štěstí. Silnice je na více místech pod vodou, jinde pokrytá bahnem, v některých úsecích jsou více než metr hluboké díry.

Vracím se na misii do Baora ve středu večer a dostávám zprávu o úmrtí otce Vittoria Corsiniho, mého celoživotního bratra a přítele. V letech 1975 až 1980 byl misionářem ve Středoafrické republice, mnozí místní věřící si ho stále pamatují. A právě v tomto misijním měsíci teď vkládám jeho život do své modlitby.



 

Strada per Igwe
La route pour Igwe

Igwe

 


 

L'orchestra di Igwe
L'orchestre de Igwe

 

 


 















 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat