neděle 18. července 2021

Konečně je internetové připojení obnovené, resp. téměř je obnovené!

 

 

 

Battesimi a Bawi
Baptèmes à Bawi

Konečně je internetové připojení obnovené, resp. téměř je obnovené!

Připojení je obnovené, byť poněkud sporadicky, často je pomalé a docela drahé. V mezičase ale dál pokračujeme v naší práci.

Ve vesnicích probíhá udělování křtů. Poté, co jsem navštívil nejvzdálenější vesnice, obracím teď pozornost k těm, které leží o něco blíž. V neděli 11.7. jsem byl ve vesnici Dobere, kde jsem udělit devět křtů a asi dvacet nových katechumenů slavnostně zahájili svou přípravu k přijetí křtu. Slavil jsem mši, což bylo ale trochu zápolení mezi ataky horečky, protože jsem měl malárii. Podařilo se mi slavení dokončit a zažil jsem radost z nových křesťanů, kteří obohatili malou venkovskou komunitu. 

Zároveň nyní končí školní rok, což znamená sprint od jedné venkovské školy k druhé, celkem jich máme devět. Tenhle maraton probíhal od pondělí do čtvrtka, všude probíhaly malé závěrečné ceremonie, proběhlo několik proslovů, zazněly básně, hrály se scénky a zejména se předávala vysvědčení. Rád sdílím tyhle chvíle s učiteli, rodiči a dětmi. Rád sleduji, s jakou fantazií a tvořivostí předvádějí malí herci básničky, písničky a scénky svým rodičům. Rád přicházím sledovat radost a hrdost na tvářích dětí, když dostávají svá vysvědčení (a vědí, že úspěšně postupují do dalšího ročníku). Dojímá mě hrdost a radost rodičů, kteří přicházejí obejmout své děti, obdarovávají je sušenkou nebo pohlazením.

A je to přitom teď pro každého tak těžké období. Máme za sebou strach z války, z epidemie covidu a obavy z voleb, které se před pár měsíci uskutečnily. I proto počet žáků a studentů v našich školách tak výrazně poklesl. Z 1 800 studentů, které jsme měli na začátku školního roku 2019–20, se snížil jejich počet v červnu 2021 na 750. Více než tisíc dětí a mládeže letos nebylo ve škole!

Bude vyžadovat velké úsilí, abychom je všechny vrátili zase zpět do školy, a to již brzy, v září. Všichni společně o to budeme usilovat - rodiče, děti, učitelé. S odvahou tedy zase jdeme dál.

 


 


Pate Bonambolo

Dobere

Dayanga





Kouisso Baguera

 


Žádné komentáře:

Okomentovat