sobota 8. srpna 2020

Takže na značky, připravit se a jedem

 

Takže na značky, připravit se a jedem

Po několika týdnech odmlky se vracím k blogu. Ve dnech 20. až 25. července jsem se v Itálii účastnil provinční kapituly karmelitánských otců janovské provincie, která sdružuje sedm klášterů. V Itálii jsou to domy v Loanu, Varazze, Savoně, Arenzanu, dva v Janově - Sv. Anna a Bocca di Magra, dva jsou v České republice, a to v Praze a ve Slaném. Pět misií je ve Středoafrické republice - v Bozoum, Baoru, v Bouar Yolé a Bouar St. Elie a Carmel v Bangui.

Každé tři roky se na dobu dvou týdnů schází kolem dvaceti karmelitánských kněží, zástupců z každé komunity, aby zvolili nového provinčního představeného a jeho radu. Aby naslouchali a přemýšleli o společné cestě a o tom, co je třeba učinit ve prospěch celého společenství v rámci celé provincie.

Je to krásný zážitek bratrství a modlitby. Kapitula znovu zvolila jako provinčního představeného otce Saveria Gavottu. Nově zvolenou radu tvoří tým otců, jsou to Roberto Nava, Michele Goegano, Paolo Galbiati a Marco Chiesa.

Po kapitule jsem odjel do Cunea, kde žije moje maminka, je jí 93 let. Bylo krásné být chvíli s ní a se širší rodinou.

Moc jsem sice necestoval, ale obtíže, způsobené coronavirovou epidemií jsem mohl mnohde pozorovat: čeká nás tolik nejistoty a obtíží... Ale navzdory všemu jsem zažil i hodně štědrosti a naslouchání.

Také jsem měl možnost vidět krásná místa. Místa stvořená Bohem a ta, která stovky let vytvářeli muži a ženy. Navzdory mnohým obtížím vytvořili krásu a harmonii. Doufáme a modlíme se za to, abychom i přes všechno mohli do tohoto světa dál přinášet něco krásného.

A v úterý 11. srpna se vracím do Středoafrické republiky.






Battistero - Cattedrale di Savona



Belvedere di La Morra (Langhe)


Cappella Le Brunate  - La Morra CN



 

 

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat