sobota 15. srpna 2020

Dost tvrdé přistání!

 


Partenza da Nizza
Au depart de Nice
 
Dost tvrdé přistání!

Jsem v Bozoum.

Poslední dny před mým odjezdem z Itálie proběhly v atmosféře naplněné přátelstvím, pozorností ze všech stran a loučením. Měl jsem možnost strávit nějaký čas se svou rodinou. A následné loučení, zejména s maminkou a příbuznými, to je vždy těžké. (Navzdory tomu, že mé odjezdy se opakují už od roku 1974: ať už šlo o odjezdy do semináře a na střední školy, nebo později do Afriky.)

V pondělí ráno se loučím v mém rodném Cuneu ve farnosti Neposkvrněného Srdce Panny Marie, která mě dlouhodobě provází v modlitbách a v níž vnímám velkou náklonnost a podporu. Odpoledne se vydávám do Arenzana, pak do Nice, kam mě doprovází moje drahá sestra Marisa s manželem Flaviem. Vzhledem k tomu, že letadlo do Paříže poletí až v úterý ráno v 6:20, můžeme spolu ještě strávit trochu času.

V úterý odlétám. Pravidelné spoje už fungují, z Paříže přilétám do Bangui v 15:20. Letadlo je plné a v Bangui na letišti probíhají obvyklé zmatky, navzdory přetrvávajícím problémům s Covidem...

Přenocuji u spolubratrů v Bangui a ve středu ráno vyrážím do Bozoum. Po 250 km dochází ke kolizi - ztrácím kontrolu nad řízením, auto sjede ze silnice a převrátí se. Škody na autě jsou rozsáhlé, ale Bohu díky nikdo z nás není zraněn a s nikým jsme se nesrazili. Auto skončilo na boku, vylézáme ven okny a děkujeme Bohu za to, že jsme zdraví, zachránění. Kromě auta!

Podařilo se mi zavolat na misii v Baoru, je od nás vzdálená 140 km. Mají tam učiliště pro automechaniky, posílají nám mechaniky a auto. Mezitím jsme díky kamionu, který projížděl kolem, zvládli postavit auto zpět na kola a dostat ho na silnici. Mechanik přijíždí po 3 hodinách a podaří se mu auto nastartovat (motor je kupodivu jedinou celkem nezničenou částí auta).

Vyrážíme a podaří se nám dorazit do Bozoum ve 23 hodin. Zpráva o kolizi se v Africe šíří bleskově. Jak večer, tak i následující den mi volá mnoho lidí a ptají se mě, jak se mi daří a dělají si o mě starosti.

Ve čtvrtek 13.8. se slaví 60. výročí nezávislosti Středoafrické republiky, je to významný den. Na jedné straně cítíme mnoho hořkosti z toho, že tato bohatá a požehnaná země, žije v extrémní chudobě. Na druhou stranu vnímáme, že je třeba udělat vše pro to, aby se tato země změnila a rozkvetla.

A v sobotu si připomínáme velký svátek Nanebevzetí Panny Marie. Připomínáme si, že každý muž a každá žena si zaslouží úctu a důstojnost. Protože Bůh nás miluje. A protože i my máme schopnost milovat.



Cuneo, Viale Angeli






Bozoum


 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat