pátek 18. listopadu 2022

Krása pracování, práce s krásou

 

 

 

 

Krása pracování, práce s krásou

V současné době přestavujeme školu v Samba Bougoulou a malý kostelík v Kuisso Baguera, tedy kromě jiných aktivit.

Jsem přesvědčen, že život v krásném a barevném prostředí je už sám o sobě velmi silným výchovným prvkem. Zvláště v zemi, jako je Středoafrická republika, kde je velmi málo významných a zároveň dobře udržovaných objektů. V některých vesnicích jsou kaple a školy jedinými stavbami, které přetrvávají dlouhodobě. A krása - to je božský výraz.

V Kouisso Baguera, pár kilometrů od Bouaru, uklízíme a zdobíme kostel, aby se stal malým mariánským centrem. Zavolal jsem dva naše studenty, Charlemagne a Alexise, jsem s nimi dlouhodobě v kontaktu. Navrhl jsem jim, aby přemýšleli o tom, jak v této zemi vyjádřit obrazem Marii Pomocnici. Udělali to s fantazií a citem pro náboženské téma.

V neděli jsem sloužil mši v Dobere, 50 km od Baora. Stav vozovky se bohužel dál zhoršuje, přispěly k tomu špatně provedené opravy, které realizovala společnost Bangui “La semence" s velkou (velkou!) investicí od Světové banky.

V pondělí a úterý jsem v Bangui na pracovní poradě na stavbě a zároveň instalujeme rozvody pro elektrický systém.

Od pondělí do neděle zahajujeme krásné školení pro asi šedesát mladých lidí ze sborů z různých vesnic: liturgický zpěv je zde ve střední Africe už sám o sobě modlitbou, která rozechvívá srdce, ducha i tělo!

Dnes, čili ve čtvrtek, jsem se vydal do dvou nejvzdálenějších vesnic Yoro a Bayanga Didi, abych se tam setkal s místními komunitami a zjistil, jak znovu obnovit provoz ve školách, které jsou čtyři roky zavřené (v Bayanga Didi) nebo vůbec nefungují (v Yoro).

Měli jsme sraz v Yoro, kam jsem dorazil po dvou a půl hodinách na cestě, resp. ujetí 74 km, a hned jsme pokračovali do Bayanga Didi. Cílem cesty je hledat, jak pomoct aspoň malým měsíčním příspěvkem učitelům, kteří jsou většinou dobrovolníci. Místní komunita dělá, co může, ale potřebuje minimální ekonomickou podporu, aby se mohla věnovat výuce. A jsem si jist, že Prozřetelnost nás jako obvykle nepodpoří.

 


 

Kouisso

 

 

 

Samba Bougoulou

 


Scuola di Bayanga Didi
Ecole de Bayanga Didi


Yoro

Formazione cori
Fprmation chorales

Strade
Routes

Caffé







Dobere


 

Žádné komentáře:

Okomentovat