pátek 12. června 2020

Od 1288 na 2044



 
Od 1288 na 2044

Mé aktuální zprávy z tohoto týdne jsou bohužel zase poznamenané nárůstem počtu nemocných koronavirem. Za jediný týden došlo k navýšení o 800, takže z nedávných 1 288 případů je to nyní 2 088. Přesto dál pokračujeme v našem úsilí vzdorovat této nemoci! Právě jsme dokončili další školení, nyní pro 50 animátorů. Je realizováno díky spolupráci s Charitou z USA, v rámci projektu, který podpořila. Zástupci měst Bozoum a Bossemptele se školili minulý pátek a sobotu. V úterý a ve středu přišli na řadu zástupci z měst Bohong, Bocaranga, Ndim a Ngaundaye.

Abych mohl zorganizovat toto poslední školení, odjel jsem v pondělí odpoledne do Bocarangy. Stav silnic je stále horší a horší. K překonání vzdálenosti 125 km potřebuji téměř čtyři hodiny. Za městem Bocaranga je stav silnic ještě horší! V úterý jsem rychle pokračoval do Ngaundaye (což je 80 km od Bocarangy) a potom do města Ndim. Spěchal jsem, abych se stihl do večera vrátit. Díky těmto návštěvám mám přehled o situaci v terénu a na základě toho se pokouším hledat, jak pomoci. Například v Ngaundaye, které leží na hranici s Kamerunem, měli k dispozici pouze 25 rychlotestů na Covid19... A je to přitom tranzitní oblast mezi Středoafrickou republikou a sousedním Kamerunem, kde je téměř 9 000 lidí nakažených.

Ve středu ráno jsme školení zakončili a já jsem odjel do Bouaru. Panuje tam teď hodně, hodně velké napětí. Skupina rebelů, která si říká R3, a je to jedna z mnoha rebelských skupin, které tu jsou v okolí, zaútočila v noci z pondělí do úterý na místní vojenskou základnu. Přesto, že je v okolí tolik rebelů, kuriózní je, že jsem během těch téměř 600 km, které jsem v posledních dnech najezdil, jsem potkal sotva půl tuctu ozbrojených vojáků...

V Bouaru jsem viděl část zdravotního vybavení, které jsme mohli díky Italské biskupské konferenci a díky italské Charitě nakoupit, je určené pro některé konkrétní nemocnice. Uzavření hranic a letišť bohužel stále komplikuje dopravu zásilek s ochrannými pomůckami. Ale s Boží pomocí to sem snad dostaneme!


Bozoum



Ngaoundaye


Formazione a Bocaranga
Formation à Bocaranga



Sapone e materiale per la lotta al Covid19
Savon et materiel de protection pour la lutte contre le Covid19


Žádné komentáře:

Okomentovat