pátek 22. prosince 2023

Veselé Vánoce!

 

 


 

Veselé Vánoce!


Také o letošních Vánocích se vám ozývám. Bůh se stává člověkem, otevírá dějiny spáse a pozvedá člověka k důstojnosti Boha. A to vše se děje skrz dítě ve stáji. Bůh je velký!


Od pondělí jsem v Bangui, kde Mario Mazzali a Giovanni Vezza pokračují v práci na stavbě nového kláštera.


Dnes večer jsme poprvé rozsvítili světla v jednom křídle kláštera. Je úžasné vidět, jak vše funguje, ale především myslet na práci a velkorysost, která za tím vším stojí.


Minulý pátek jsem odjel do Bozoum, abych zahájil přípravy na zemědělský veletrh 2024. Je vždycky radost vracet se do Bozoum, ale především vidět radost lidí, když je jarmark vyhlášen. Zašel jsem na trh, kde mě překvapilo, že je krásně upravený, s novými přístřešky. A neudělala to vláda ani nevládní organizace, ale obchodníci z Bozoum!


V neděli jsem sloužil mši v Igwe, nejmenší vesnici - skoro jakoby to bylo v Betlémě!


Zítra se vrátím do Baora a v sobotu odpoledne odjedu do vzdálenějších vesnic, kde zůstanu až do pondělí.


A budou to krásné Vánoce, i když bez světel, výzdoby, dárků a italského panettone. Tam, kde je On, Spasitel, bude zářit ve tvářích a srdcích tolika lidí.


Šťastné a veselé Vánoce!

 

 

 

cucito per le moglie dei catechisti
couture pour les femmes des catéchistes



Il riso a Bozoum
Le riz à Bozoum

Il mercato di Bozoum
Le marché de Bozoum


Il saluto a Mario Mzzali



Igwe


La luce è accesa nel nuovo convento. Grazie Giovanni
et la mumièere est installée dans le nouveau couvent

 

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat