čtvrtek 7. prosince 2023

Oslava 1. prosince

 

i bambini della scuola materna "Il Germoglio"
les enfants de l'école maternelle "Il Germoglio"

 
 

Oslava 1. prosince


Dne 1. prosince 1958 se zrodila Středoafrická republika. Byl to její první krok k nezávislosti, která přišla o dva roky později, 13. srpna 1960.


Pro Středoafrickou republiku je 1. prosinec "svátkem", ve všech městech se oslavuje průvody a dalšími akcemi.


Do průvodu se zapojují školy, některé náboženské organizace, armáda nebo policie, sdružení a malé podniky.


Průvod, který se pečlivě připravuje a důkladně nacvičuje, se koná ve městech na hlavních bulvárech před zraky místních autorit a významných osobností.


Průvod jsme měli i v Baoru, zúčastnily se ho také děti z naší mateřské školy, studenti ze školy automechaniků a ze škol z okolních vesnic.


V sobotu 2. prosince jsem se vydal do nejvzdálenějších vesnic, kde jsem měl v plánu přenocovat. Vyrazil jsem v pět hodin ráno a cestou mě čekalo několik příjemných překvapení, například mi přímo před autem proletěl dudek a čáp.


Do vesnice Yoro, vzdálené 75 km od Baora, jsem dorazil kolem půl osmé ráno a vydal se pěšky do 7 km vzdálené vesnice Sinaforo, kam jsem dorazil asi po hodině a čtvrt.


Tam mě děti přivítaly křikem a výskotem, stejně jako místní katecheta a zbytek vesnice. V chatrči, která tu slouží jako malá kaplička, jsme slavili krásnou mši svatou.


Po mši svaté následovalo společné jídlo. Přišel také synovec katechety, do jídla se pustil tak, že opravdu neztrácel čas zbytečnými řečmi. Myslím, že společné jídlo je tu holt někdy tak trochu bitva jednak o místo u stolu a jednak snaha nic nepropást!


Kolem poledne se vydávám na cestu zpět do Yoro a pak pokračuji do Bayanga Didi. Tam následující den, což je neděle, slavím mši svatou.


Na zpáteční cestě mě překvapila bouřka a cesta se prakticky změnila v řeku vody...


V úterý ve čtyři hodiny ráno jsem vyrazil do Bangui, abych se zase zapojil do práce na stavbě našeho nového kláštera.



 


lakòdkasò


Gli alunni della Scuola Meccanica di Baoro
Les élèves de l'Ecole Mecanique de Baoro


 





Upupa epops

Una cicogna
une cigogne


Sinaforo



Bon appetit!

Bayanga Didi


L'entrata del nuovo convento in costruzione
L'entrée du nouveau couvent en construction

 




 

Žádné komentáře:

Okomentovat