sobota 25. listopadu 2023

Kultivujeme a pěstujeme

 

Orti scolastici a Dobere
Les jardins scolaires à Dobere

Kultivujeme a pěstujeme

Minulý týden jsem konečně mohl chvíli zůstat v Baoru bez toho, abych někam daleko cestoval. Zůstaly mi jen návštěvy našich škol v okolních vesnicích, ale ty jsou vždy zajímavé. Jak velká radost je vidět nadšené učitele a ještě více jejich žáky. 

Devět škol, které jsem navštívil, si připravilo malý oplocený pozemek pro založení zeleninových zahrádek. Letos jsem totiž přišel s novou iniciativou a čekal, kdo o ni projeví zájem. Zapojily se všechny školy. V nejbližších dnech do každé školy přivezeme nějaké nářadí (trakaře, konve, lopaty, motyky atd.) a hlavně semena. Za pár měsíců uvidíme, co se stane! Škola, vzdělávání a odborná příprava - to všechno jsou nástroje užitečné k budování mírumilovnějších a méně chudých zítřků. A tím přispět k tomu, aby se Středoafrická republika zas a zas nezaprodávala těm nejsilnějším a nejarogantnějším. V těchto dnech dorazili do Baora kvůli těžbě zlata Číňané. A to navzdory oficiálnímu rozhodnutí ministra pro doly, který před několika týdny zakázal jakékoli poloprůmyslové aktivity. 

V neděli jsem sloužil mši v Zoungbe, malé vesnici, ležící na cestě směrem do Bangui, kam jsem pak zamířil. Zase jsem se vrátil ke stavebním pracím našeho nově budovaného kláštera. Alessio Vada už téměř dokončil osazení 44 klenebních oblouků. Práce jde dobře dopředu.


Mbormo

Dayanga

Kouisso Baguera

Zoungbe


Alessio Vada


Žádné komentáře:

Okomentovat