čtvrtek 21. září 2023

Začátky a odchody

 

 



 

Začátky a odchody


Ve vesnicích provozujeme devět škol a šest mateřských škol, všechny fungují skvěle. Nejde jen o počet žáků (nyní jich máme už celkem více než 2 400), ale významné je i to, že tuto realitu prožíváme společně s venkovskými komunitami.


Každý rok se před začátkem nového školního roku koná valná hromada, čili setkání všech učitelů, starostů vesnic a zástupců rodičů (APE: Sdružení rodičů). Toto velké shromáždění je příležitostí jednak k oficiálnímu zahájení školního roku, ale také k podpisu různých "smluv". Uzavírají se smlouvy mezi vesnicí a misií a smlouvy mezi vesnicí a učiteli.


Valná hromada se konala v sobotu 16. září zde v Baoru, v těchto dnech učitelé zapisují své žáky a jde se na to!


V neděli 17. září jsem sloužil mši svatou v malé vesnici Zoungbe, 40 km od Baora a pak jsem pokračoval do Bangui, kam jsem dorazil odpoledne.


Stavba jde úspěšně dopředu, i když s občasnými obtížemi. Brzy začneme s elektroinstalací a sanitárními systémy. Pomáhá nám několik italských dobrovolníků, další dobrovolníci jsou velmi vítáni!


Dnes, 21. září, se loučíme se spolubratrem Michaelem, který v nejbližších dnech odjíždí do Itálie, kde zůstane několik let, aby dokončil svá studia. Přišli jsme sem do komunity společně v roce 2020, ale já ho znám už několik let, protože byl jedním z našich chlapců v semináři v Yolé (Bouar), jehož jsem byl tehdy ředitelem...


Prostě začátky a konce...








Bawi






Žádné komentáře:

Okomentovat