pátek 6. prosince 2013

Novinky (špatné) z Bozoum








Od pondělí se rebelové z hnutí Seleka střetli s ozbrojenými silami na trase Bozoum-Bouar (zůstali po nich mrtví lidé a vypálené domy ve vesnicích Kounde, Bogala a Bokaya). 
Zde v Bozoum, včera večer 300 - 400 lidí raději odešli ze svých domovů a přišli přečkat noc sem na misii. Dnes ráno zas odešli. Ráno jsme zahájili vyučování, i když jen s polovičním počtem žáků a studentů. Kolem půl desáté se začalo ve městě střílet. 
Odešel jsem urychleně do škol, do základní a do lycea, abych uklidnil studenty (a vyučující) a abych jim řekl, aby zůstali v klidu.
Poté jsme zjistili, že se jednalo o planý poplach..., šlo o střelbu do vzduchu.
Šel jsem tedy za prefektem... ale nevěděl, co má dělat. Odešel jsem tedy hledat Imáma, ale nenašel jsem ho. Viděl jsem ale mnoho kočovníků (z muslimského kmene Mbororo) ozbrojených mačetami a noži...
Mají strach z útoků anti-balaka, které bojují proti rebelům ze Seleka (ti jsou v okolí). A viděl jsem i ostatní lidi, kteří je sledovali, také ozbrojené, všichni mají strach...

Od 13 hodin do 17:30 se střílelo, bojovali proti sobě Seleka a anti-balaka. Desítka mrtvých a další zranění.
Část lidí utekla do okolí, množství jich přišlo sem na misii. Momentálně je tu minimálně 3000. V 16 hodin jsme uskutečnili v kostele setkání a provedli při něm bezpečnosttní, ubytovací a hygienická opatření...
Doufejme a modleme se, aby se situace uklidnila a aby se lidé mohli vrátit do "normálního" života.








Žádné komentáře:

Okomentovat