pátek 19. července 2019

Někdy se přece jen něco podaří!



Někdy se přece jen něco podaří!

Koncem minulého týdne, po návštěvě Bouar, jsem odjel na sever do Bocarangy. Cestou jsem se zastavil v Bohongu, kde místní komunita staví střední školu: vyrábějí cihly a s několika malými pomocníky jim stavba pomalu roste.

V pátek jsem navštívil Koui, nachází se v zóně, kterou mají pod kontrolou rebelové. Přijel jsem tam povzbudit a podpořit učitele. Ze šedesáti učitelů je pouze jeden kvalifikovaný, ostatní jsou všichni tzv. učitelé-rodiče! Přivezl jsem jim každému malý měsíční příspěvek ve výši přibližně 22 EUR: je to málo, ale je to velmi důležitá motivace pro ty, kteří dostávají mzdu jen velmi zřídka. V těchto týdnech ukončujeme obdobný projekt, který je podporovaný německou Caritas, v regionu Ngaoundaye. Výsledky jsou velmi dobré: na začátku školního roku bylo zapsáno 13 345 žáků a na konci roku jich bylo dokonce 16 745 (o 25% více).

Dnes ráno, když jsem jel zkontrolovat stavbu rádia zde v Bozoum, jsem potkal dvě auta a dva kamiony plné lidí, odjížděli z města. Že by čínské společnosti opouštěli Bozoum?! V posledních týdnech téma ekologické a ekonomické katastrofy, způsobené čínskými společnostmi, které tu dolují zlato, obeplul svět. Řada stížností a tlak, vyvíjený na Parlament a média, donutil vládu, aby konala.

Ještě to není konečné vítězství, ale malý krok vpřed to je. Nyní je důležité počkat a zjistit, zda je nebezpečí definitivně zažehnáno nebo zda jde jen o to, že v období dešťů přerušili práci, vzali si dovolenou a za pár měsíců se vrátí pokračovat. Díky především angažovanosti lidí z Bozoum budeme tyto zločiny dál sledovat a snažit se je nadále medializovat.

A dnes odpoledne jsem odjel do Kounde, což je 34 km po silnici od Bozoum do Bouar. Chtěl jsem vidět most, který poškodil jeden kamion před deseti dny. Škoda je bohužel obrovská a bude nutné, aby dorazila těžká technika, která vymění nosníky a most opraví. Uvidíme!



Bohong

Koui






Nathalie e Sr Annita.
Nathalie et st Annita






Žádné komentáře:

Okomentovat