neděle 4. listopadu 2018

Létání



Nairobi
Létání
Tak se zase hlásím, i když tentokrát s malým zpožděním! V posledních dnech jsem víc cestoval, proto jsem blog nemohl připravit v čase, kdy ho obvykle píšu. Jsem nyní v Antananarivo, hlavním městě Madagaskaru.

Dne 1. listopadu jsem opustil Bozoum, ale i když jsem měl cestou nějaké problémy se spojkou u mého auta, podařilo se mi dostat se do Bouar. Moji spolubratři mi půjčili jiné auto, takže jsem mohl pokračovat dál. Přenocoval jsem na naší misii v Baoro, odkud jsem vyrazil 2. listopadu ve čtyři hodiny nad ránem, abych dorazil do Bangui v 9 hodin dopoledne. Absolvoval jsem několik schůzek a odpoledne jsem odletěl z Bangui. Strávil jsem noc v Nairobi a v sobotu 3. listopadu jsem dorazil sem do Antananariva. Cestou jsem mohl z letadla pozorovat Kilimanjaro.
Účastním se zde setkání karmelitánských otců z frankofonní Afriky, zítra zahájíme naše týdenní rokování.

Zdejší země je velmi krásná, je zajímavé vidět rozmanité lidské tváře: typické orientální rysy se tu nádherně mísí s těmi africkými. Původní obyvatelé tohoto ostrova jsou velmi rozdílní: pocházejí z Indonésie, jižní a severní Afriky až po arabské země. Kromě otců karmelitánů - v jejichž farnosti sv. Michaela slavíme nedělní mši - jsou zde také karmelitánské sestry z Turína. Je to řád, ke kterému patří i sestry, s nimiž spolupracujeme také u nás v SAR (v Bossemptélé a v Baoro). Po nedělní mši si zavolám taxi (je to Citroën 2CV, který musí být nejméně 50 let starý a při startování je třeba ho roztlačit), ale do cíle jsem dojel. Vidím obrovskou práci, kterou zde sestry a bratři vytvořili: jsou zde zdravotní centra, školy - od mateřských po střední, vzdělávací centrum pro ženy, zubní a oční ordinace, kostel a noviciát. Každý den přichází 1500 chlapců a dívek a obklopuje je klidné, čisté a nádherné prostředí.



Kilimanjaro



Madagascar




Risaie
Rizières




Messa alla Parrocchia San Michele di Itaosy
Messe dans la Paroisse de St Michel, Itaosy




Macelleria
Bouchier


Antananarivo

Le scuole delle Suore Carmelitane di Torino a Antananarivo







Žádné komentáře:

Okomentovat