pátek 18. května 2018

Itálie Itálie

 

Itálie Itálie

v těchto dnech jsem trochu ubral ve své aktivitě psaní blogu a plnými doušky si užívám svou přítomnost zde v Itálii.

V těchto dnech se snažím být tak trochu se všemi: s příbuznými, s naší karmelitánskou rodinou a s okruhem dalších lidí, kteří se chtějí dozvědět více o Středoafrické republice a Bozoum.

Pokud jde o mou rodinu - matka snáší svých 91 let skvěle, snad až na únavu při chůzi. Mám také sestru Marisa s její rodinou a jejich barem Baramo (což je slovo v sangu, národním jazyce Středoafrické republiky, které znamená pozdrav) a bratra Giovanni. A vlastně je to i farnost, kde stále potkávám a zdravím se s mnoha dalšími lidmi.

Tento týden jsem v Ligurii, kde se setkávám s našimi karmelitánskými komunitami. Opakují se srdečná přivítání, zážitky bratrství, sympatická ujištění o podpoře a modlitbách sester i bratří v našich klášterech.

Minulý týden (za 3 dny jsem absolvoval 1 500 kilometrů) jsem byl v Miláně (účast v médiích, rozhovory pro časopisy - Lidé a misie, Křesťanská rodina a budoucnost), kde jsem se setkal s přáteli a zas jsme mluvili o Středoafrické republice, církvi, Bozoum... Druhý den jsem byl v Pegognagu u Maria Mazzali, našeho dobrovolníka, kterému se nikdo nevyrovná a jeho manželky Luiginy. Potom jsem pokračoval do Ferrary a Lendinara (Rovigo), kde jsem se setkal s dalšími přáteli, kteří byli v Bozoum. Třetí den jsem jel do Turína na veletrh knih. Tady se setkávám s dalšími lidmi, mimo jiné také s mimořádným člověkem: Grégoirem Ahongbononem. Narodil se v Beninu a roky se věnuje duševně nemocným v mnoha afrických zemích, doslova je osvobozuje od řetězů a stará se o ně. Je to zajímavá inspirace také pro Bozoum...

Pozdravím se s lidmi v redakci La Stampy a vracím se zpět do Cunea.

A cestování pokračuje. Budu v Itálii až do 29. května, ještě mě čeká řada dalších setkání s mnoha krásnými lidmi.
 




Grégoire Ahongbon






Žádné komentáře:

Okomentovat