pátek 12. ledna 2018

Navštívili nás přátelé




Navštívili nás přátelé

Opět jsem tady. Ve městě Paoua (vzdáleném 130 km severně od Bozoum) znovu prchají ze svých domovů desítky tisíc lidí kvůli bojům mezi skupinami rebelů. To, co bylo poměrně klidnou oblastí, se stalo místem, kde zase rychle vypuká násilí. Prozatím sem do Bozoum nedorazili žádní lidé, ale napětí je velké.

V neděli odpoledne jsem jel do Bouar a do Baora a brzy ráno v pondělí jsem dorazil také do Bangui. V 9.30 máme mít setkání v našem karmelitánském klášteře se zástupci organizace FAO. Ale... i když přijíždím ze vzdálenosti 400 km, přicházím jediný včas a čekám na ty, kteří sídlí přímo v Bangui. Úterý je věnováno setkání na různých ministerstvech, abychom připravili Zemědělský veletrh v Bozoum, který se blíží (26. -28. leden 2018). Ve středu ráno jsem přivítal na letišti v Bangui P. Davida Sollami, Enrica Massone a Paola Silvestro spolu s Chiarou, Adou a Annou. Všichni jsou tu proto, aby se seznámili s aktuální situací a pomáhali nám.

Odpoledne jsem měl telefonát: dovídám se, že auto, patřící Charitě, které jsem poslal na sever kvůli přípravě veletrhu, mělo nehodu. Díky Bohu, nejsou žádní zranění. Bohužel auto, byť bylo už staré, ale mnohokrát nás provázelo při pomoci tolika lidem, budeme muset zlikvidovat. Večer vítáme v našem klášteře v Bouar nového biskupa, O. Mirka Gucwu. Na konci večeře mu věnujeme krásnou sochu Dítěte Ježíše z Prahy, jako znamení ochrany a modliteb.

Ve čtvrtek ráno vyjíždíme společně s Paolem, Chiarou, Annou a Adou do Bozoum. Navzdory různým překážkám cesta probíhá dobře a po sedmi a půl hodinách dorazíme do Bozoum.

Tak zase vzhůru do práce!



Orti al Carmel a Bangui
Jardins potager au Carmel à Bangui

Allevamento bovino al Carmel
élévage de boeufs au Carmel



I semi delle palme da olio


La vecchia macchina della Caritas, in gennaio 2014
la vieille voiture de Caritas, en janvier 2014

Il nuovo vescovo di Bouar
le nouvel eveque de Bouar




Žádné komentáře:

Okomentovat