sobota 16. ledna 2016

Tak jsem konečně tady



scene normali sulle nostre strade
Tak jsem konečně tady
Omlouvám se za (od)mlčení z minulého týdne, ale byl jsem na cestách. Skoro týden jsem byl v Itálii kvůli jedné svatbě a také, abych se zúčastnil setkání s ostatními otci karmelitány v Arenzanu.
Ve středu 6. ledna (po rychlé zastávce v Baoro a po cestě do Bangui) jsem odletěl do Casablanky v Maroku, a druhý den jsem byl v Turíně. Přivítal mě tam otec Giustino, náš provinciál, který mě doprovodil do našeho kláštera v ulici Santa Teresa; po obědě mě vzal do Cunea, kde jsem se setkal se svou rodinu a pár přáteli.
V pátek odpoledne jsem odjel do Milána, kvůli setkání s přáteli z Cassina Amata, a také abych pracoval s Eugenem, architektem, na úpravách rozšíření kostela v Bozoum.
V sobotu ráno jsem jel na Cretu, což je malá vesnice nedaleko Castel San Giovanni (PC). Slavila se tam svatba Davida Stefaniniho a Alberty Santini: David jezdí do Středoafrické republiky už mnoho let a stejně tak i Alberta. Pracují s různými nevládními organizacemi a hodně pomáhají těm, kteří to potřebují s různými projekty a iniciativami.
Svatbu měli v malém, ale velmi pěkném kostele, kde se sešlo mnoho příbuzných a přátel, z nichž mnohé poznali ve Středoafrické republice, když tam byli na delší nebo kratší dobu.
Na krásném statku proběhl oběd (uprostřed předmětů a fotografií ze Středoafrické reoubliky - i svatební dort byl tématický!). Pak jsem se vrátil ve večerních hodinách do Cunea.
V pondělí jsem jel do Ligurie, něco po 7. hod jsem byl doma u Emanuely, Alessandry a spol., což je rodina, která u sebe ubytovává už po mnoho měsíců Hyppolite. Hyppolite je tady a je připraven na různé byrokratická zařizování. Je mu dobře a zesílil (díky léčbě, ale také díky šermu, se kterým začal před nějakou dobou, a zdá se, že v něm bude úspěšný! Viva Zorro!). Dáme si spolu kafe a pak pokračuji do Arenzana. Tady nacházím třicet spolubratrů, kteří se sešli na zasedání Rady provincie. Jde o setkání karmelitánů, při kterém diskutujeme o některých aspektech našeho života, a při kterém představuji současnou situaci v misii, zejména po návštěvě papeže Františka.
V odpoledních hodinách se vracím do Cunea, odkud odjíždím následující den ráno, v úterý 12. ledna. Odjíždíme ve čtyřech: já, Paolo Silvestero, Lia Milanesio a Massimiliano Botta, všichni z Cunea a jeho okolí! Po zastávce v Casablance odlétáme do Bangui, kam jsme dorazili ve středu v 7 hodin ráno. Bohužel některé kufry nedorazily...
Po několika setkáních v hlavním městě pak ve čtvrtek ráno vyrážíme směr Boaro a Bouar, kam přijedeme ve večerních hodinách. Následující den je ve znamení setkání kvůli přípravě některých projektů s Caritas a odpoledne se vydáme zase znovu na cesty, na posledních 250 km.
V 19:15 jsme konečně dorazili do Bozoum, právě včas na večeři! Jsou tu otec Enrico a otec Norberto, kteří nás přivítali a po ubytování hostů si jdeme konečně odpočinout.
Setkáme se příští týden na téma Velkého Zemědělského Veletrhu v Bozoum.


il presepe di Santa Teresa a Torino
la crèche de notre eglise à Turin








sulla strada tra Bossemptele e Bozoum
sur la route entre Bossemptele et Bozoum

Žádné komentáře:

Okomentovat