neděle 25. října 2015

Návrat domů!




Návrat domů!
Jsem zpátky doma, v Bozoum!
Ve čtvrtek 15. října jsem opustil Lisabon a po mezipřistání v Paříži dorážím kolem 15. hodiny do Turína. A odtud mě Valter, jeden kamarád, bere autem do naší farnosti sv. Terezie z Avily. Dnes je svátek této veliké světice, a při příležitosti 500. výročí jejího narození je celebrována slavnostní eucharistie s kardinálem Amatem, který přijel kvůli této příležitosti z Říma, s naším provinciálem otcem Giustinem, se sestrami karmelitkami sv. Terezie z Turína, a s mnoha dalšími lidmi.
Mši sloužím s asi dvacítkou kněží a po té, co se pozdravím se sestrami, s otci a přáteli, přijíždí v půl deváté Paolo, další kamarád, který mě veze do Cunea, kam dorážíme kolem desáté večer. Pozdravy a objetí se sestrou, synovcem a neteří, a pak také s maminkou, a konečně můžu jít spát!
V Cuneu zůstanu odpočívat několik dní a trávím čas zejména s rodinou.
V úterý ráno mám budíček ve tři ráno, jedu na turínské letiště. Odtud mám v šest hodin odlet do Paříže, a večer přijíždím do Bangui.
Zde se setkávám s naší komunitou na Karmelu, která je obklopená jako obvykle téměř 3000 uprchlíky (počet vzrostl v posledních týdnech kvůli bojům...).
Ve středu se informuji o situaci na silnici, která vede z Bangui do Bozoum (a až k hranici s Kamerunem). Je to jediná možná trasa, jak dopravit zboží a jídlo do hlavního města a přitom je od 26. září prakticky zablokována: jsou tam bariéry postavené bandity, kteří zneužívají chaotickou situaci, aby rabovali a kradli...
Naštěstí se mi podaří svézt se letadlem Organizace spojených národů (UNHAS), takže ve čtvrtek ráno odlétám a kolem desáté jsem v Bouar.
Zde pozdravím naše komunity v St. Elie a v Yole a večer příjíždím do Baora. Tady je otec Lionello a bratr Martial a také dorazil "děkan" otec Carlo Cencio (misionář, který je ve Středoafrické republice od roku 1971 !!!). V pátek ráno jsem opět na cestě a kolem poledne přijíždím do Bozoum, kde se pozdravím s komunitou spolubratrů a s novými sestrami, které sem přijely během mé nepřítomnosti.
Konečně doma!












Žádné komentáře:

Okomentovat