pondělí 16. února 2015

Setkání, kilometry a smích

Riunione con i novizi a St Elie - Bouar

Návštěva provinciála o. Giustina a jeho provinciální rady (o. Franco, o. Marco a o. Davide) pokračuje a tento je u konce. V pondělí jsme stále v Bouaru a navštěvujem Yolé, kde se setkáváme s otci, kteří pracují zde ve škole, a se sedmdesáti chlapci z Lycée. Odpoledne se setkáme se všemi středoafrickými bratry, kteří pracují v oblasti vzdělávání mladých: probíhají diskuze o různých etapách vzdělávání (ze malého semináře k lycée, od noviciátu ke studentům filosofie a teologie).

V úterý ráno uzavíráme středoafrickou část této návštěvy společnou radou: setkání všech otců delegace ve Středoafrické republice (je nás 15 – Italové, Středoafričané a jeden Čech). Otec provinciál vysvětluje důvod této navštěvy: svědectví vděčnosti karmelitánské provincie z Janova za řeholníky, kteří žijí a pracují ve Středoafrické republice, zvláště pak poděkování všem za odvahu a oddanost během dvou let války...

Během setkání diskutujeme o různých věcech a projektech a celé to ukončíme slavením mše svaté. Po obědě (obohaceném o ravioly Filomeny - maminky o. Federica, na které dohlížel jeho tatínek Giuseppe...) kolem 13:15 odjíždíme k hranicím s Kamerunem, kde se chystáme navštívit naše středoafrické studenty bratry Rodrigua a Christa, a dva spolubratry, kteří pracují v hlavním městě Yaoundé.

Přijíždíme na hranici, kam se dostáváme dost rychle (za hodinu a půl). Jdeme navštívit Youssoufa, muslimského přítele, který byl v Bangui naším blízkým. Minulý rok, kvůli válce, musel všechno opustit a odjet, aby zachránil sebe a svou rodinu. Zde ve městě Garoua Boulaye nyní chová 26 000 nosnic! Ve městě přenocujem a ve středu ráno vyrážíme na poslední kus cesty dlouhý 600 km. Cesty jsou dobré a posádka je veselá, aby cesta dobře ubíhala. V 14:15 konečně dorazíme do naší farnosti v Yaoundé ve čtvrti Nkoabang. Odtud se dostáváme do dalšího kláštera, kde se shledáváme s našimi studenty a o. Dominicem a o. Marcem, ale také s dalšími: o. Marie Joseph (francouz) a kamerunští studenti. Čtvrtek rychle utíká z jedné schůzky na další a svlaží nás krásný déšť (první letošní).

V pátek ráno vstáváme ve 3 hodiny, abychom doprovodili o. Giustina a jeho provinční radu na letiště. Rozloučení a odjezd: oni do Evropy a já se vracím do města na nákupy. Ve 13 hodin odjíždím z Yaoundé a po přibližně 400 km, ve městě Bertoua, přespávám. Zde se setkávám s Juniorem, jedním z našich studentů z Lyceé St. Augustin z Bozoum, kterého podporuji v jeho studiu zde na Univerzitě ekonomických věd. V sobotu ráno přijíždím k hranicím, které přejíždím bez větších problémů, a v poledne jsem po asi 400 km zpět v Bouaru.

V neděli znovu vyrážím na několik dní do Bangui (...dalších 450 km) na jedno setkání a abych přivítal přátele, kteří přijedou z Itálie...

Arrivo alla Yolé - Bouar

Les Suore indiane della Yolé

I ravioli a St Elie con mamma Filomena e papà Giuseppe, e il figlio p Federico

L'allevamento di Yussuf a Garoua Boulaye

Sosta in Camerun

il Coro dei Carmelitani a Yaounde

Momento di preghiera sulla tomba di fr Thierry