úterý 17. června 2014

Návrat do Bozoum







Návrat do Bozoum
První týdny v Bozoum mi umožnily trochu pochopit současnou situaci. Celkově to není tak špatné...  Ale je zde stále hodně napětí a nejistoty. Ve středu jsem musel zasahovat, když členové Antibalaky chtěli zabít osobu obviněnou z čarodějnictví... Naštěstí, když jsem přišel, všichni odešli. Hovořil jsem s rodinou zemřelého mladíka (21 let, důvodem byla pravděpodobně žloutenka); neměli větší problémy a já jsem mohl odejít s tou „téměř“ obětí.
V neděli 15. června přišlo do farnosti tucet peulů: žili po několik měsíců v jedné vesnici. Nyní už ale ztratili důvěru. A bojí se o svůj život.
Dění a život v naší farnosti pokračuje dál. V neděli 8. června, když jsem se vrátil, byla jedna slavnostnější mše velkou návštěvností. Během těchto týdnů slavíme různé fáze katechumenátu (čas přípravy dospělých ke křtu). Včera, 15. června, jsme také slavili křest pěti chlapců z naší farnosti, i s jedním výjimečným kmotrem: Vojtěchem, mladým dobrovolníkem z České republiky, který se za několik dnů vrací do své země po velice intenzivním roku, prožitém zde v Bozoum. Díky, Vojtěchu!
Jsem opět na cestách. Budu 18. a 19. června v Oslu na Fóru zprostředkovatelů, abychom se společně pokusili pochopit to, co můžeme udělat pro Středoafrickou republiku, a poučili se ze zkušenosti jiných. V pátek 20. června jedu do Ženevy, kde budu spolu s biskupem z Bossangoa prezentovat výzvu o pomoc během zasedání Výboru pro lidská práva Organizace spojených národů.
S nadějí, že se podaří, alespoň trochu, zprostředkovat pochopení pro situaci v SAR!













Žádné komentáře:

Okomentovat