pondělí 17. března 2014

Mraky a sluneční paprsky








Situace je stále velmi křehká. V Bangui, v hlavním městě, se střídají okamžiky násilí a střelby, s dobou relativního míru.
I tady v Bozoum, po několika týdnech klidu, se někteří antibalaka (nebo spíše "městští delikventi") znovu aktivizovali a opět vybudovali bariéry při vstupu i při výjezdu z města Bozoum.
V pátek, když jsem u bariéry vystupoval z auta, tak jsem se zeptal jednoho z nich, kterému bylo tak 15 let, kolik mu je. Ale jeho "velitel" mu řekl, ať mi nic neříká! Začal jsem se smát a zeptal jsem se "velitele", jestli se bojí...
V pátek a v sobotu jsem byl v Bouar na setkání pracovníků Charity. 250 km cesty proběhlo bez větších problémů.
V Bouar a v Yole jsem se setkal s Enricem Massonem, který nám jako každý rok, i teď v období války a přes všechny problémy, přijel pomoct. Pracuje na silnici do Yole a dokončuje pěkný most. Skvělá práce umožněná i díky daru přátel v Praze, z o.p.s. SIRIRI!
Při návratu projíždím městem Baoro, kde jsou ve farnosti někteří kočovníci M´Bororo, kteří právě dorazili. Jednoho z nich zranili lidé z antibalaka.
V Bossentele jsem naproti tomu našel město ve zmatku, protože M´Bororo, muslimové a bývalí Seleka napadli vesnici, zranili několik lidí a spálili některé domy...
Zdá se, že mír je stále ještě daleko...








Žádné komentáře:

Okomentovat