úterý 1. listopadu 2011

Cestování a další…



la strada tra Bozoum e Bocaranga
Promiňte mi moje odmlčení! Kromě lenosti… jsem nic nepsal mimo jiné i proto, že jsem byl na cestách… Minulý týden jsem byl v Bouaru (vzdáleného 250km), kde jsme se setkali s odpovědnými činiteli Charity z některých místních farností. Charitu výstižně popisují slova papeže Pavla VI.: „Charita jsou ruce, kterými jedná srdce církve.“ Občas se stává, že se Charita směšuje s jinými organizacemi, protože se často angažuje v mnoha důležitých a potřebných projektech. Ale Charita je především úsilím všech křesťanů svědčit o lásce a vyzařovat lásku, kterou jsme dostali od Boha. Proto je tak důležitý farní rozměr Charity, kde se s pozorností, nasloucháním a pracovitostí pomáhá těm, kdo to potřebují.
Tento týden jsem se ve středu kolem půl druhé vypravil na sever. Cesty jsou skutečně špatné, zvláště v tomto období dešťů… Do 205 km vzdáleného Ngaoundaye jsem dorazil kolem půl sedmé. Smyslem této cesty bylo setkat se s družstevníky, s muži a ženami, kteří pracují v různých oborech (zemědělství, obchod, výroba mýdel nebo potravin) a vysvětlit jim význam spoření a úvěrů. Tady v Bozoum máme spořitelnu a rádi bychom otevřeli další tři pobočky: v Ngaoundaye, v Ndim a v Koui.
Ve čtvrtek ráno proběhlo setkání v Ngaoundaye a kolem jedenácté jsem už byl na odjezdu do Ndim. Zde jsme se potkali s paní starostkou a s několika odpovědnými činiteli a kolem třetí odpoledne jsme se vydali do Bocaranga. Zde jsem přespal v Mission Catholique a včera, tj. v pátek, jsem v půl sedmé vyjel směr Koui, kam jsme dorazili kolem osmé (40 km silnice za hodinu a půl… a můžu vás ujistit, že kvůli dopravní zácpě to nebylo!!!). Zde jsme se setkali se sultánem!!! Ten nám ukázal pozemky, které by rád dal k dispozici pro stavbu spořitelny. Pak jsme se setkali s muži a ženami z Koui. Je to zajímavá oblast, kde svého času byl statek, který produkoval mléko, a mlékárna, která denně zpracovala 2000 litrů mléka! Zdá se to jako sci-fi a při tom se jedná o záležitost starou 40 let…
V jedenáct odjíždíme do Bocaranga, a pak se vracím do Bozoum, úplně přesně, abych stihl pěknou přeháňku… Po cestě si se zálibou prohlížím školy, které se pomalu a jako by stydlivě začínají zase otevírat… a to s měsíčním zpožděním… zastavím se, abych si jednu prohlédl. Tvoří ji tři chýše, z nichž jedna je přikrytá plachtou… ale děti tam jsou a čekají až učitel začne hodinu.
riunione a Koui per la nuova Cassa di Risparmio

Riunionce con la Cassa Mutuelle di Ngaundaye
.









































Žádné komentáře:

Okomentovat